Direktlänk till inlägg 28 augusti 2007

Overklig känsla

Av Ninis - 28 augusti 2007 20:44

Fortfarande känns det som att jag snart ska vakna ur en otroligt tråkig dröm... men det kommer inte att hända. Svärmor har lämnat oss och hur man än vill att hon ska komma tillbaka gör hon inte det. I lördags fick vi besked att hon lämnat oss tidigt på morgonen och när vi skyndade oss till det stället där hon låg, var hon fortfarande varm i kroppen... men allt eftersom blev hon kallare. DET SÅG UT som att hon bara sov!!

54 ÅR ... fattar ni ... bara 54 ?! Kvinnan som hade ett så stort hjärta att allt och alla fick plats där. Hon tog verkligen emot människor med öppna armar. Kända som okända....

Hon om någon var verkligen EN ÄNGEL!

TACK FÖR ALLA DESSA FANTASTISKA ÅR !

Vad skulle passa bättre än denna sången som CAROLA skrev till sin mamma?

Du är min svärmor, men du har varit mer som en andramamma för mig!


Stunden är här att ta farväl
Vill hitta ord djupt i min själ
Som säger allt du är för mig
Min dyrbara mamma, jag älskar dig
Fanns alltid där med ärlighet
Som visar livet hemlighet
Och med en sång i evighet
Det är därför som jag vet

Allt kommer bli bra, Mamma
Allt kommer bli bra, Mamma
Ett steg dag för dag och sen
ska vi ses igen när vi möts i himmelen.
Allt kommer bli bra, Mamma
Mitt hopp är hos Gud, Mamma
Vår kärlek ska leva kvar till evig tid
så vila i frid.
Jag gav mitt ord
att allt blir bra
Du tog min hand
Jag minns du sa
Hur ska det gå
för dig mitt barn
Var trogen ditt hjärta
med allt du har
Jag tackar dej för allt du går
Du älskade guds sol och hav
Och bad om ljus i detta land
För mej och min syster, Susanne

Allt kommer bli bra, Mamma
Jag vet det, att allt kommer bli bra, Mamma
Ett steg dag för dag och sen
ska vi ses igen när vi gläds i himmelen.
Allt kommer bli bra, Mamma
Mitt hopp är hos Gud, Mamma, Mamma!
Vår kärlek ska leva kvar till evig tid
så vila i frid.

Ohh, till evig tid så vila i frid!

Det är mitt hopp, Mamma!


ÄLSKAR DIG


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninis - 27 december 2009 18:34


Det var verkligen några år sedan jag bloggade på den här adressen. =) Ser att det fortfarande är folk som hamnar på denna sidan och det tycker jag är riktigt kul. =P Ska nog inte blogga så mycket på denna sidan, men idag kände jag för det....  ...

Av Ninis - 23 november 2007 12:32

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA TILL MIN NYA BLOGGIS ... www.ninis74.blogspot.com     ...

Av Ninis - 17 november 2007 22:23

Ja, vad säger man om gårdagens IDOL.. BÄSTA IDOL programmet genom tiderna. Carola är för underbar! Jag har läst en hel del bloggar om att Carola inte är så populär, men sanningen är den att Carola är sig själv och det tycker jag är så otroligt starkt...

Av Ninis - 15 november 2007 23:17

Nu har vi startat en egen blogg för brudklänningar... Adressen är www.brudklanning.blogspot.com Ni som bara vill kika på olika modeller eller ni som vill ha en klänning uppsydd efter egna mått och önskemål är välkomna in !             *¤*¤*¤*¤*¤...

Av Ninis - 14 november 2007 21:43

  Jag har bestämt mig för länge sen att denna ska bli vit och nu äntligen har jag målat den...  resultatet får ni se om några dagar.   Passade även på att måla några krukor som jag tröttnade på för länge sedan, men har inte kunnat slänga dem efterso...

Ovido - Quiz & Flashcards